Cum sa iti extinzi fluxurile de venituri pentru afacerea ta.
Din ce in ce mai multi antreprenori si proprietari de afaceri incep sa adopte modelul multiplelor surse de venituri. Vorba aceea, nu ar trebui sa iti tii toate ouale intr-un singur cos.
Vezi tu, antreprenoriatul este un demers care consuma mult timp. La un moment dat, devine greu sa iti asumi toate responsabilitatile ce tin de un business.
Ideea, cand ai multiple fluxuri de venituri, e ca tensiunea si presiunea vor scadea, pentru ca venitul tau provine din mai multe surse, nu doar dintr-una.
1. Extinde-ti linia de produse si servicii
Simplu spus, cand iti diversifici linia de produse si servicii, automat poti targeta noi clienti sau sa cresti volumul de vanzari din partea clientilor existenti.
Insa sfatul nu e sa iti extinzi catalogul la infinit, sau fara sa acorzi atentie procesului logistic si provocarilor ce deriva din aceasta extindere.
2. Listeaza-ti produsele pe multiple site-uri
O alta varianta prin care iti poti extinde fluxurile de venituri e sa iti listezi produsele in afara site-ului tau, fie pentru a fi cumparate direct, fie cu link spre magazinul tau (in magazin sa fie finalizata comanda).
In primul rand, ia in considerare avantajele si dezavantajele marketplace-urilor: eMAG, Amazon, Altex, Doraly, Vivre, CEL etc. Cu acestea poti face integrare directa, sau te poti conecta prin solutii precum easySales sau Baselinker.
Apoi, exista diverse motoare de cautare pe nise, unde iti poti expune produsele: FAVI, Biano (home & deco) sau Glami (fashion).
Te poti extinde, de asemenea, pe comparatoare de preturi si alte site-uri de promovare: Compari, Price.ro, Bizoo.ro, Okazii, TeamDeals, Club Afaceri etc.
Nu in ultimul rand, cand vinzi cu Gomag ai la dispozitie solutia Buton de cumparaturi, care iti permite sa afisezi produsele cu buton de adauga in cos, in locuri specifice unde vrei tu sa apara.
De exemplu, poate vrei sa faci campanii pe bloguri. E simplu sa le oferi colaboratorilor tai un cod care face vizibile produsele tale, cu tot cu buton functional de adauga in cos.
3. Vinde abonamente
Daca magazinul tau vinde produse consumabile, varianta abonamentului e perfecta pentru tine.
Desigur, ar trebui sa testezi, sa vezi specific cum functioneaza in cazul tau, si sa investesti niste resurse astfel incat aceasta posibilitate sa fie cunoscuta de cat mai multi potentiali clienti.
Practic, clientii isi pot activa abonamentele preferate direct din pagina de produs, pentru ce perioada doresc.
Nu trebuie sa oferi abonamente pentru toate produsele din magazinul tau.
Insa, in cazul produselor consumabile, la pret relativ mic, cum ar fi filtre, produse pentru curatenie, cartuse, produse de unica folosinta, sau chiar livrare de flori / deserturi etc., e un mod de a-ti asigura un canal de venit recurent.
Poti, de asemenea, sa creezi pachete standard ori mystery boxes lunare, pe care clientii sa le cumpere cu abonament.
4. Colaboreaza cu multipli parteneri
Aceasta metoda e una dintre cele mai putin costisitoare, pentru ca incerci sa ajungi la audiente noi cu produse si servicii existente, prin intermediul conexiunilor tale.
Parteneriatul cu diverse firme care vand produse ori servicii complementare iti ofera si oportunitati la care nu ai acces in alt fel.
Viceversa, ei ofera clientilor tai valoare in plus, asa ca e un scenariu castigator pentru toata lumea.
Acum, nu trebuie sa tintesti sa lucrezi cu companii foarte mari.
Incepe la scala mica, prin parteneriate cu firme si organizatii locale, realizati impreuna un contract si stabiliti in detaliu cum, ce si cand veti face actiuni specifice pentru a va promova reciproc.
5. Diversifica audientele targetate per produs, pentru a evita canibalizarea surselor de venit
Canibalizarea in comert se intampla atunci cand un produs nou incepe sa capteze tot interesul pietei unui produs vechi. Ori o locatie noua a aceluiasi brand.
Apple e un exemplu clasic cand vine vorba de canibalizare; la fiecare lansare noua, produsele anterioare isi pierd din puterea de atractie.
Practic, e o sabie cu doua taisuri, pentru ca, desi te bucuri ca noul produs creste, cota de piata a afacerii tale stagneaza, iar costurile devin mai mari.
Preturile, modul de promovare si campaniile platite joaca un rol principal cand vrei sa eviti acest fenomen. La fel de important e modul de pozitionare si targetare pentru produsele tale.
Ai mare grija mai ales cand faci lansari la preturi mici, si targeteaza audientele cele mai potrivite segmentat, in mod aliniat la valorile si viziunea business-ului tau.
6. Consolideaza-ti magazinul online
Prezenta online prin intermediul magazinului propriu iti ofera acces la o multime de metode prin care sa atragi si sa convingi oamenii sa cumpere.
De asemenea, te ajuta sa iti fidelizezi clientii si sa strangi date esentiale pentru a personaliza si optimiza comunicarea ofertelor, pe termen lung.
De exemplu, in magazinul online ai control asupra modului in care vor arata produsele, dar si al recomandarilor pentru upsell si cross-sell.
Pentru a convinge diverse segmente de public, tot in magazin poti activa metode alternative de plata, cum ar fi plata in rate sau Buy Now, Pay Later.
Mai poti activa notificari in timp real si mesaje pentru prevenirea abandonului cosurilor.
Exista multiple aplicatii si solutii prin care poti consolida magazinul tau, asa ca documenteaza-te. Incearca-le.
Intelege ca tot efortul si banii pe care ii investesti in reclama sau in promovare, poate fi valorificat doar daca oamenii fac conversia in magazin.
7. Vinde produse digitale create de tine
Sunt sigur ca se pot crea produse digitale sau cursuri online pentru absolut orice nisa. Daca ai experienta si cunostinte relevante legate de produsele sau industria in care vinzi, e timpul sa le valorifici in bani.
Marele avantaj al acestor tipuri de produse e ca, daca nu vrei asta, nu iti afecteaza deloc procesul logistic.
8. Fa marketing afiliat si plateste pentru performanta
Am mentionat in repetate randuri acest fapt: marketing-ul afiliat nu e pentru toata lumea.
Avantajele lui sunt extraordinare, mai ales cand te gandesti ca platesti doar pentru macro-conversii, per vanzare, si in rest traficul e bonus.
Insa acesta devine eficient doar dupa ce ajungi la un numar consistent de vanzari lunare, cand ai un brand relativ cunoscut pe piata.
Altfel, cand esti la inceput, trece vremea, si e din ce in ce mai frustrant sa vezi ca nu se intampla ceea ce ti-ai imaginat.
Daca ti-ai analizat datele si consideri ca e timpul potrivit, colaboreaza cu platforme specializate, cum sunt 2Performant sau Profitshare, unde gasesti mai multi potentiali afiliati potriviti pentru tine.
Aceste solutii iti ofera si ghidajele necesare pentru a scoate maximum din strategia de marketing afiliat, de la module pentru incarcare de bannere, oferte si feed-uri, pana la materiale de educare specializate.
9. Scaleaza prin francizare
O alta metoda de extindere a afacerii tale este francizarea.
Practic, franciza reprezinta o oportunitate de a impartasi conceptul si procedurile afacerii tale cu alti antreprenori.
Daca te gandesti sa faci acest pas, ai nevoie de un model de business solid, de aspecte legale si financiare bine definite, de manuale pentru explicarea si implementarea procedurilor si de o marca puternica.
Desigur ca depinde ce vinzi sau ce servicii prestezi, pentru ca s-ar putea sa nu se potriveasca pentru tine. Dar, daca gandesti in afara "cutiei" s-ar putea sa gasesti solutia perfecta pentru tine.
De exemplu, daca detii un petshop, poti deschide francize in multiple orase din tara, poate chiar in parteneriat cu cabinete veterinare.
10. Vinde carduri cadou pentru cumparaturi in magazinul tau
Nu in ultimul rand, o metoda eficienta de a obtine venit pentru magazinul tau este vanzarea de carduri cadou. Aceasta te poate ajuta sa acoperi perioadele in care vanzarile stagneaza, cum ar in afara sezonului.
Cu carduri cadou ajungi si la audiente suplimentare, deoarece poti recomanda clientilor existenti sa le cumpere si sa le ofere familiei sau prietenilor pentru diferite ocazii, incepand de la aniversari, pana la sarbatorile de iarna.
De exemplu, poti stimula decizia de cumparare a cardurilor, oferind puncte de fidelitate, astfel incat sa aiba de castigat atat clientul existent, cat si cel care va folosi voucherul pe viitor.
Sursa: Gomag