Electric Up 2

31.01.2024

Electric Up 2 – Finantare Nerambursabila de pana la 150.000 de euro pentru antreprenorii care vor sa investeasca in panouri solare, sisteme de incalzire si racire si statii de alimentare a masinilor electrice.

Acest Program de finantare se adreseaza IMM-urilor si operatorilor economici care activeaza in domeniul HORECA din toata tara.

Programul a fost supus consultarii publice pana la data de 26.03.2024

Finantare Nerambursabila: maxim 150.000 euro/beneficiar (reprezentand un procent de 75% din valoarea investitiei)

Cofinantare: minim 25% din valoarea eligibila a proiectului

Zona vizata: toata tara

Perioada de depunere a proiectelor: In perioada imediat urmatoare (se preconizeaza luna mai-iunie)

Beneficiari: IMM-uri si operatori economici care activeaza in domeniul

HORECA

Cheltuieli Eligible:

  • cheltuielile cu achizitia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere instalata de minim 27 kWp si maxim 150 kWp, avand ca principale parti componente: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; echipamente conexiuni; structura de montaj a sistemului; modul de comunicatie; contoare inteligente care masoara cantitatea de energie produsa si consumata de sistemul de panouri fotovoltaice instalat si care permit colectarea si transmiterea datelor relevante de la distanta, in format electronic; tablouri electrice curent continuu/curent alternativ;
  • cheltuielile cu achizitia a cel putin unei statii de reincarcare de minimum 22 kW pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in, cu minim doua puncte/prizede incarcare (2x11kW);
  • cheltuieli cu achizitia sistemului de stocare a energiei produse, avand o capacitate de stocare de minimum 30% din valoarea energiei produse de sistemul de panouri fotovoltaice (kWh);
  • cheltuielile cu achizitia unui sistem electric alternativ de incalzire/racire,optional, maxim 30% din valoarea totala a cheltuielilor cu achizitia si montarea acestuia;
  • cheltuielile cu proiectarea, obtinerea avizelor necesare, reprezentand maximum 5% din valoarea totala eligibila a proiectului, stabilita la semnarea contractului;
  • cheltuieli de consultanta si management de proiect, de maximum 5% din valoarea totala eligibila a proiectului, stabilita la semnarea contractului;
  • cheltuieli cu lucrarile de montaj si punere in functiune a sistemului de panouri fotovoltaice, a sistemului de stocare a energiei produse, a statiei/statiilor de reincarcare, a sistemului electric alternativ de incalzire/racire, reprezentand maximum 10% din valoarea totala eligibila a proiectului, stabilita la semnarea contractului;
  • TVA, daca aceasta este nedeductibila.
  • Cheltuielile aferente racordarii (bransamentul, inclusiv tariful de racordare) la reteaua de energie electrica nu sunt eligibile pentru finantarea din Program.
  • Sunt considerate eligibile doar cheltuielile efectuate dupa semnarea contractului de finantare nerambursabila, cu exceptia cheltuielilor cu proiectarea, cheltuielilor de consultanta si management a proiectului, angajate ulterior intrarii in vigoare a OUG nr.159/2020, dovedite cu inscrisurile aferente.

Afla mai multe:

Criterii de eligibilitate:

  • operatori economici, persoane juridice care activeaza in domeniul HORECA si desfasoara activitati sub codurile CAEN:

5510 - Hoteluri si alte facilitati de cazare similare,

5520 - Facilitati de cazare pentru vacante si perioada de scurta durata,

5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere,

5590 - Alte servicii de cazare,

5610 - Restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie,

5621 - Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente,

5629 - Alte activitati de alimentatie,

5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, n.c.a.,

9329 - Alte activitati recreative si distractive n.c.a.

  • intocmeste si prezinta o analiza energetica privind consumul actual si cel estimat pentru 12 luni consecutive sau perioada corespondenta din activitatea sezoniera, dupa caz; analiza energetica va fi elaborata de catre un auditor energetic/manager energetic acreditat de catre ME;
  • are indeplinite obligatiile de plata a taxelor, impozitelor, contributiilor si amenzilor catre bugetul de stat, bugetele locale conform prevederilor legale in vigoare;
  • are deschis un cont la Trezoreria Statului alocat programului de finantare Electric Up, respectiv contul 50.52.03 – disponibil al beneficiarilor de ajutor de minimis; in caz contrar, operatorul economic se angajeaza ca, in situatia validarii sale, sa deschida acest cont pana cel mai tarziu la data incheierii contractului de finantare; cerinta indeplinita prin prezentarea unui extras de cont sau a declaratiei prin care se angajeaza sa deschida cont;
  • nu este sub incidenta Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa cu modificarile si completarile ulterioare, nu are suspendate/restrictionate activitatile economice sau nu se afla in situatii similare; nu se afla in procedura de dizolvare, lichidare, desfiintare, inchidere, radiere, inclusiv inchidere operationala, nu se afla sub administrare speciala; nu face obiectul unei proceduri legale in justitie pentru situatiile mai sus mentionate si nici pentru orice alta situatie similara; cerinta indeplinita prin completarea si asumarea prin semnatura a formularului de depunere;
  • se angajeaza ca va intocmi toata documentatia tehnica necesara instalarii sistemului de panouri fotovoltaice, a sistemului de stocare a energiei produse, a statiei/statiilor de reincarcare si a sistemului electric alternativ de incalzire/racire, daca s-a optat pentru instalarea acestuia, respectand legislatia in vigoare, cerintele operatorilor de distributie de energie electrica si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare;
  • se angajeaza ca va instala sistemul de panouri fotovoltaice, sistemul de stocare a energiei produse, statia/statiile de reincarcare si sistemul electric alternativ de incalzire/racire, daca s-a optat pentru instalarea acestuia, prin instalatorul ales, respectand legislatia in vigoare si toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finantare; cerinta indeplinita prin prezentarea si asumarea prin semnatura a declaratiei pe proprie raspundere privind implicarea instalatorului ales in cadrul proiectului;
  • au calitatea de proprietar/administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie pentru imobilul pe care se implementeaza proiectul;
  • ajutorul de minimis solicitat nu urmeaza a fi utilizat pentru desfasurarea de activitati in unul dintre sectoarele prevazute in cuprinsul anexei 1 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, cu respectarea Regulamentului (UE) nr. 831/2023 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
  • valoarea totala a ajutoarelor de minimis de care solicitantul a beneficiat pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in cursul caruia depune dosarul de finantare), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in baza schemei de minimis, nu depaseste plafonul stabilit prin Regulamentul (UE) nr. 2831/2023 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, precum si plafonul stabilit prin Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene in cazul ajutoarelor de minimis acordate intreprinderilor care presteaza servicii de interes economic general - inclusiv pentru solicitantii care detin calitatea de intreprindere unica;

in situatia in care solicitantul are calitatea de intreprindere unica, asa cum este definita la art. 2 alin. 2 din Regulamentului (UE) nr. 2831/2023 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, valoarea totala a ajutoarelor de minimis se va calcula prin insumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioada de 3 ani consecutivi intreprinderilor care fac parte din intreprinderea unica respectiva.

Cheltuieli neligibile:

  • Se va asigura contributia proprie in procent de minim 25% si cheltuielile neeligibile pentru realizarea proiectului
  • Cheltuielile neeligibile vor fi reprezentate de acele sume care depasesc pragul de eligibilitate al cheltuielilor

© 2022 Boangher Adrian, Consultant financiar fonduri europene
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți